×

Smacznie i zdrowo z Biogo.pl

20 stycznia 2017 24
Cześć skarby. Wiem, że ostatnio mnie tu mało, ale jak pisałam na FB mam sporo zawirowań na uczelni. Kolokwium goni kolokwium i momentami nie wiem w co ręce włożyć. Musicie mi więc wybaczyć, że w najbliższym czasie nowy wpisy będą pojawiać się dosyć nieregularnie :(

Dziś na szybko przygotowałam dla was kolejny post o zdrowej żywności, a dokładniej o produktach ze sklepu Biogo.pl
Jakiś czas temu pokazywałam wam moje zamówienie z tego sklepu. Przyszła pora, żeby omówić poszczególne produkty i przypomnieć wam potrawy, które z nich przygotowałam.


1. Olej kokosowy 
Zakochałam się w tym produkcie od pierwszego użycia. Idealnie nadaje się do smażenie moich śniadaniowych omletów czy naleśników. Przepięknie pachnie kokosem, a po użyciu zapach roznosi się w kuchni jeszcze kilka godzin później.

2. Bezglutenowy makaron z mąką gryczaną
Smaczny makaron z mąka gryczaną to wspaniały dodatek do obiadu dla osób, które mogą lub nie chcą spożywać glutenu. Można jeść go z różnego rodzaju sosami, pesto lub w zupie.
Miłośniczką makaronu jestem od dawna. Właściwie jestem w stanie zjeść go w każdej postaci. Czy to zapiekanka, czy spaghetti czy po prostu zwykły ugotowany bez żadnych dodatków. Hehe tak, taki też mi smakuje. Taka już ze mnie makaronowa księżniczka. Makaron gryczany smakiem odbiega od popularnych makaronów, jakie zazwyczaj kupuję. Ma delikatny posmak gryki, co prawdę mówiąc początkowo nie do końca mi odpowiadała, ale w połączeniu z fajnymi dodatkami może tworzyć naprawdę smaczne danie.


>>> Makaron z suszonymi pomidorami


 

3. Ryż jaśminowy pełnoziarnisty
Ekologiczny ryż jaśminowy pełnoziarnisty charakteryzuje się delikatnym jaśminowym aromatem. Zachowuje wszystkie cenne składniki znajdujące się w łusce, dzięki czemu jest bardziej wartościowy niż ziarno obłuszczone. Doskonały do przygotowywania zarówno tradycyjnych potraw, jak również tych egzotycznych. Stanowi podstawę m.in. kuchni tajskiej. Polecamy jako dodatek do dań mięsnych, sałatek oraz deserów.
Nie było to moje pierwsze spotkanie z ryżem jaśminowym. Odkryłam go jakoś na wakacjach i od tej pory przepadałam. Jest dużo lepszy od zwykłego ryży, ponieważ nie skleja się, nie tworzy obrzydliwej rozgotowanej brei, ale pozostaje sypki. Ryż najczęściej jadam w połączeniu z kurczakiem. Tak, tak, śmiejcie się śmiejcie :) A masa musi być :P

4. Ksylitol

Ksylitol jest naturalnym składnikiem wielu owoców i warzyw, takich jak żółte śliwki, truskawki, maliny, kalafior, sałata oraz szpinak. Stąd, zawsze był obecny w ludzkiej diecie. Ksylitol produkowany jest z twardego drewna brzozy oraz drewna bukowego.
Sposób użycia: Ksylitol powinno się wprowadzać do diety stopniowo, zaczynając od małych ilości. Stosować jako zamiennik białego cukru. Należy wprowadzać do diety stopniowo (zaczynając od ½ łyżeczki dziennie). Zaleca się maksymalne spożycie do 10 łyżeczek dziennie. Spożycie w nadmiernych ilościach może wywołać efekt
przeczyszczający.

Byłam tego produktu ciekawa, ponieważ nie wyobrażam sobie, żebym mogła całkowicie wyeliminować cukier ze swojej diety. Szukałam więc jakiegoś zdrowszego zamiennika i ksylitol okazał się strzałem w 10. Jak dla mnie w smaku wcale nie różni się od normalnego cukru i teraz gości już na stałe w mojej kuchni jako dodatek do moich kochanych fit deserów.

5. Organiczne kakao
Co tu dużo kryć - czekoladocholiczka ze mnie ;) Uwielbiam smak kakao, bo jeśli nie mam pod ręką czekolady, to dodane do potraw rekompensuj mi ono jej smak. Kakao dodaję do naleśników, do omletów, do mojego cudownego fit brownie z czerwonej fasoli, a także do owsianki, co niezmiernie dziwi moją mamę.

>>> Fit brownie z czerwonej fasoli

 

6. Mąka gryczana pełnoziarnista
 Ekologiczna mąka gryczana pochodzi z pełnego przemiału całego ziarna gryki niepalonej. Należy do jednej z najbardziej odżywczych mąk. Najczęściej stosowana do wyrobu ciasta naleśnikowego, makaronu, klusek, placków oraz przy wypieku blinów. Doskonała również do ciemnego zimowego chleba w połączeniu z innymi mąkami.
Świetny zamiennik tradycyjnej mąki pszennej. Wychodzą z niej genialne omlety, naleśniki czy placuszki. Zapachem przypomina trochę kaszę gryczaną, ale mi to zupełnie nie przeszkadza, bo kaszę akurat lubię. Jest bardziej sypka niż mąka pszenna, nie zbija się w grudki, ma ciekawy piaskowy kolor.

>>> Placuszki gryczane z jabłkami



Jestem bardzo ciekawa jakie jest wasze podejście do zdrowej żywności. Zwracacie dużą uwagę na to co jecie, czy jednak zazwyczaj na talerzu ląduje to co akurat jest pod ręką?
24
Witam Cię serdecznie na moim blogu. Usiądź wygodnie i rozgość się. Mam nadzieję, że znajdziesz tu coś dla siebie i zostaniesz ze mną na dłużej. Jeśli masz jakieś pytania, propozycje - pisz śmiało. Pamiętaj, że jestem tu dla Ciebie i zawsze służę pomocą.

24 komentarze:

  1. Mam ten sam cukier brzozowy :) Pomału się do niego przekonuje. Olej kokosowy towarzyszy mi od lat :)

    OdpowiedzUsuń
  2. często, regularnie zamawiam na Biogo.pl, gównie suplementy, lubię ten sklep.

    OdpowiedzUsuń
  3. Do zdrowego odżywiania niestety wciąż mi jeszcze daleko ale już od kilku tygodni powoli próbuję zmienić swoje nawyki żywieniowe. Te placuszki z jabłkiem wyglądają pysznie, zapiszę sobie przepis i niedługo je wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Od kilku lat zwracam co jem, a posiłki sama przygotowuję od podstaw.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja niestety nie odżywiam się zbyt zdrowo. Muszę ten stan rzeczy zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja mam podobnie z uczelnią i łączę się w bolu! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę odwiedzić tą stronę na pewno popłynę tam :D hehe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj akurat popłynąć to tam nietrudno :D

      Usuń
  8. Uwielbiam ten sklep. Rewelacyjny asortyment mają :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetnie zaopatrzony sklep ze zdrową żywnością... jest tam wszystko! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Musze wypróbować smak ksyliyolu bo stevia w ogóle mi nie pasuje w smaku .. pozdrawiam serdecznie :) woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Musze wypróbować smak ksyliyolu bo stevia w ogóle mi nie pasuje w smaku .. pozdrawiam serdecznie :) woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszystko lubię :) nie używam tylko Ksylitolu :) próbowałaś kiedyś suszonych liści stewi ? Super są :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stewi właśnie nie próbowałam, ale na pewno kiedyś ją kupię :)

      Usuń
  13. Same smakołyki 😊 znam póki co tylko olej kokosowy 😊

    OdpowiedzUsuń
  14. Znam wszystko, ale ksylitolu nie cierpię

    OdpowiedzUsuń
  15. olej kokosowy to mój wielki niewypał, gdyż pryskał u mnie niesamowicie :( chyba, że trafiłam na jakiś felerny sort wymieszany z wodą. A cukier wyeliminowałam z diety bardzo dawno (dukier, jako ten z cukiernicy), za to badrabiam w słodyczach :(

    OdpowiedzUsuń
  16. Ksylitol u mnie gości w kuchni, choć zastanawiam się aby zamieni go na stewie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Muszę kiedyś sięgnąć po mąkę gryczaną :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ryż jaśminowy to mój ulubiony :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak chcesz zdrowy zamiennik cukru, to możesz wypróbować erytrytol :)

    OdpowiedzUsuń
  20. O ksylitolu to i ja myślę od dawna :) A olej kokosowy także uwielbiam ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 W-SEKRECIE.PL